Научете за данъците за социално осигуряване

Вземете 2017 тарифи и обяснение за целта на данъка

Данъкът за социално осигуряване се прилага към всички доходи, свързани с труда, така че ако работите, плащането е почти неизбежно, поне за някои от приходите Ви. Всички служители и самостоятелно заети данъкоплатци плащат данъка за социално осигуряване, който също е известен като старост, преживели лица и инвалидност или OASDI .

Данъчни ставки за социално осигуряване

Данъкът за социалната сигурност функционира много като плосък данък. Единична ставка от 12,4% се прилага за заплатите и дохода от самостоятелна заетост, реализирани от работник до максимален доларов лимит.

Половината от този данък се заплаща от служителя под формата на удържане на заплати. Другата половина се заплаща от работодателя. Самостоятелно заетите лица плащат и двете половини на данъка върху социалната осигуровка, защото са служител и работодател.

Служителите плащат 6.2% от своите доходи от заплати през 2017 г. до максималната работна заплата. Работодателите също плащат 6,2% от заплатите на своите служители до максималната работна заплата. Тези проценти остават непроменени от 2016 г.

Самонаетите лица плащат общата ставка от 12,4% от нетните си доходи от самостоятелна заетост до максималната работна заплата. Това се изчислява като част от данъка за самостоятелна заетост по приложение SE . Данъкът за самостоятелна заетост включва както данъци за социално осигуряване, така и данъци на Medicare.

Но тук има малко добри новини. След това можете да се обърнете и да поискате намаление от половината от общия си данък върху самостоятелната заетост на първата страница на формуляр 1040 като корекция на дохода.

В известен смисъл, вие получавате на работодателя половината от данъка си за социално осигуряване - или поне не е необходимо да плащате данък върху дохода върху тази част от дохода си. Графикът SE ви показва общия размер на приспадането, което можете да претендирате.

Материята зад данъка върху социалната сигурност

Всички доходи от заплати и доходи от самостоятелна заетост до основата за заплащане на социалната осигуровка, действаща за дадена година, подлежат на данък за социално осигуряване.

Ето как е разбита от 2011 г.:

База за заплащане на социалната осигуровка по години

2017 $ 127 200
2016 $ 118 500
2015 $ 118 500
2014 $ 117 000
2013 $ 113 700
2012 $ 110 100
2011 $ 106 800
Източник: Администрация за социално осигуряване, база за вноски и възнаграждения

Приходите над 127,200 долара не подлежат на данък за социално осигуряване от 2017 г. Както показва тази графика, този праг има тенденция да нараства периодично, за да се справи с инфлацията. Увеличението от 2016 г. до 2017 г. е един от най-стръмните години.

Математиката работи по следния начин:

За какво е данъкът за социално осигуряване?

За разлика от данъците върху дохода, които се внасят в общия фонд на САЩ и могат да бъдат използвани за каквито и да било цели, данъците върху социалното осигуряване се изплащат в специални доверителни фондове, които могат да се използват само за заплащане на настоящи и бъдещи пенсионни доходи като обезщетения за инвалидност и обезщетения за вдовици и вдовци.

Днешните работници правят своя процент, който се изплаща на днешните бенефициенти - тези, които са се пенсионирали и сега събират обезщетения за социална сигурност. Когато днешните работници се оттеглят, ще се възползват от обезщетенията, плащани от утрешните работници.

Имаше намаление на специалната тарифа през 2011 и 2012 година

Данъчната ставка за социално осигуряване, платена от служителите, е била само 4,2% през 2011 г. и 2012 г. Работодателите все още са платили пълната 6,2%, но служителите са удържали временна почивка. Комбинираната данъчна ставка за социално осигуряване за работодатели и служители е едва 10,4% през тези години. Самонаетите лица са платили тази обща сума от 10,4% върху печалбата си.

Този специален празник за данък върху заплатите бе приет като част от Закона за данъчните облекчения от 2010 г., а след това бе удължен до февруари 2012 г. от HR 3765.

Тогава бе продължено до края на 2012 г. от HR 3630. Намалената данъчна ставка за социално осигуряване не бе подновена през 2013 г. като част от Американския закон за облекчаване на данъкоплатците, така че се върна към сегашния процент от 6.2% за служителите, 6.2% за работодателите и 12,4% за самостоятелно заетите лица.

За да предотврати загубата на данъчни приходи от социалното осигуряване, Конгресът е натоварил приходите да бъдат прехвърлени от общия фонд към фондовете за социално осигуряване, за да компенсират това намаление на данъците за две години.